Funkcjonalność Sklepu Internetowego

Kupowanie w sklepie online wygląda nieco inaczej niż w tym tradycyjnym. Mimo to można wskazać pewne podobieństwa. Tu i tu klienci zwracają uwagę na wygląd produktów, ich opakowanie. Ponadto poszczególne podstrony są jak alejki w tradycyjnym markecie. Trzeba więc zadbać o to, by ich przemierzanie było jak najprostsze i nie sprawiało problemów. Należy o to zadbać na etapie projektowania sklepu internetowego. Web usability, czyli użyteczność, powinna być na pierwszym miejscu. Dlaczego to takie ważne? Klientowi nie należy utrudniać dotarcia do interesujących go treści. Nawigacja powinna być intuicyjna, a obsługa platformy – prosta. W przeciwnym razie użytkownik się zniechęci, bardzo szybko opuści e-sklep i raczej nie odwiedzi go ponownie. Trzeba o tym pamiętać podczas projektowania sklepu internetowego. Web usability nakazuje, by układ treści był prosty, struktura serwisu – przejrzysta. Oprócz tego nie należy przesadzać z grafiką. Nie może być zbyt rozbudowana. Lepiej też darować sobie ozdobniki i graficzne fajerwerki. Po pierwsze, mogą odciągać uwagę internautów od treści, tj. oferty. Po drugie, mogą utrudnić zrozumienie niektórych komunikatów, bo np. niektóre elementy będą pokrywać się z polem tekstowym.